Σελίδες

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΚΤΗ

Γιατί πρέπει και πως θα μεταβούμε από την Έμμεση αντιπροσωπευτική «δημοκρατία»  στην  ΑΜΕΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ;

Ιστορικά το σύστημα της «προεδρευόμενης κοινοβουλευτικής δημοκρατίας»  είναι συνέχεια και νόθο  παιδί της αλήστου μνήμης «Βασιλευόμενης δημοκρατίας», που η τότε πολιτική ηγεσία, ύστερα από την επάρατη Απριλιανή δικτατορία του 1967, έφερε, με το Δημοψήφισμα του 1974, ένα νέο Σύνταγμα, που θεωρήθηκε ότι ο τόπος θα εξασφάλιζε ήρεμο πολιτικό και κοινωνικό βίο, πράγμα που θα οδηγούσε τον τόπο και το λαό στην πρόοδο και στην οικονομική του ανάπτυξη πάνω σε στέρεες πια βάσεις για το μέλλον του. Όμως, το  Σύνταγμα αυτό, μπορεί να εγκρίθηκε με το Δημοψήφισμα του 1974 από έναν καθημαγμένο και φοβισμένο λαό, λόγω της επτάχρονης δικτατορίας, αλλά ο λαός αυτός  δεν συμμετείχε καθόλου  στη σύνταξη του Συντάγματός του, όπως θα έπρεπε, αλλά συμμετείχε  μόνο στην ψήφισή του, δίδοντας έτσι ψήφο εμπιστοσύνης εν λευκώ στην πολιτική του ηγεσία που συνέταξε το Σύνταγμα, όπως εκείνη ήθελε, με αποτέλεσμα να μην επέλθουν στην πράξη  οι  αναμενόμενοι καρποί, μολονότι δόθηκαν μεγάλες ευκαιρίες στη Χώρα μέσα στο  αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα των 40 ετών περίπου της μεταπολίτευσης
Αρχικά σημειώνεται ότι το ισχύον Σύνταγμα (1975/1986/2001)  καθιερώνει ως πολίτευμα (άρθρο 1 παρ. 1) την «προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία». Η αστικού τύπου, Έμμεση ή αντιπροσωπευτική  «δημοκρατία», καταργεί  τις Αρχές της ίδιας  της Δημοκρατίας στο πυρήνα τους. Διότι η, Αγγλοσαξονικής προέλευσης, αντιπροσωπευτική δημοκρατία, είναι σύστημα μιας «Ελίτ» πολιτικών προσώπων, συνήθως επιλογής  της κομματικής νομενκλατούρας  και απέχει πόρρω του αμεσοδημοκρατικού Ελληνογέννητου πολιτεύματος της αρχαίας Αθηναϊκής Δημοκρατίας, όπως ιστορικά καταγράφηκε και εφαρμόστηκε στην πράξη, με θαυμάσια αποτελέσματα.    Στο άρθρο 1 παρ. 2 Συντάγματος  καθιερώνεται, ως θεμέλιο του πολιτεύματος η «λαϊκή κυριαρχία», που όμως αυτή, στην παρ. 3 του ίδιου άρθρου, καταργείται, διότι  ενώ ορίζεται ότι «όλες οι εξουσίες  πηγάζουν από το λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του έθνους»,  αλλά  «ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα». ΤΙ σημαίνει αυτό;  Σημαίνει ότι  το Σύνταγμα,  στις ειδικότερες διατάξεις του, αφαιρεί την εξουσία από τον  κυρίαρχο  λαό και την εκχωρεί στα άλλα θεσπισμένα όργανα του κράτους, πράγμα που αντίκειται στην αρχή της λαϊκής κυριαρχίας, που για να  εξασφαλίζεται  θα έπρεπε να ορίζει «και ασκούνται από τον ίδιο το  λαό». Ο λαός, με το ισχύον Σύνταγμα, έχει ένα δικαίωμα – Όχι, βέβαια, εξουσία- να ψηφίζει μόνο και από εκεί και πέρα όλα τα κάνουν οι αντιπρόσωποί του,  αντ’ αυτού  και, όχι λίγες φορές,  εναντίον αυτού.
Ο εξουσιαστής συνταγματικός νομοθέτης, που  δεν είναι ο λαός, αλλά η συγκεκριμένη  πολιτική ηγεσία που τότε το συνέταξε,  στα άρθρα από  4 έως  και το 25 του Συντάγματος, σπάζει την Ελευθερία των Πολιτών σε επί μέρους ελευθερίες (ατομικές ελευθερίες-ατομικά- κοινωνικά δικαιώματα), τα οποία η κάθε νομοθετική και εκτελεστική εξουσία μερικώς τα προστατεύει ή και άλλοτε μπορεί να τα παραβιάζει, κατά το δοκούν, διότι το ίδιο το Σύνταγμα δεν εξασφαλίζει γενικότερα την Ελευθερία των Πολιτών, οι οποίοι να θεσπίζουν οι ίδιοι οι πολίτες  τους νόμους τους και όχι μέσω  αντιπροσώπων. Άλλωστε, για να είναι οι Πολίτες πραγματικά  ελεύθεροι, θα πρέπει να μην μπορεί κανένας να τους λέει τι  πρέπει  να κάνουν και τι πρέπει να σκέπτονται. Εντούτοις, με το ισχύον Σύνταγμα, όπως είναι κατασκευασμένο, μάς επιβάλλουν υποχρεώσεις, για τις οποίες  καθόλου   δεν  μας ρωτάνε.
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 4 παρ. 1,2 Σ. ορίζεται ότι «Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου»  και ότι «έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις». Αυτά στην πράξη δεν ισχύουν. Όλα αυτά είναι θεωρητικές κατασκευές, χωρίς καμιά πρακτική σημασία και εφαρμογή. Αντίθετα, όλοι οι Έλληνες δεν είναι ίσοι, ούτε έχουν ίσα δικαιώματα. Οι πιο πολλοί Έλληνες είναι τα υποζύγια μιας άρχουσας οικονομικής και πολιτικής ολιγαρχίας. Μόνο οι ολιγάρχες, τόσο  της οικονομίας, όσο και της πολιτικής,  είναι ίσοι μεταξύ τους, έχουν ίσα δικαιώματα και αυτοί μοιράζονται τα αγαθά της Χώρας, δίνοντας λίγα ψίχουλα στους πολλούς, οι οποίοι έχουν μόνο υποχρεώσεις και μηδαμινά δικαιώματα. Και τούτο, διότι το Σύνταγμα της κοινοβουλευτικής ολιγαρχίας  δεν αναγνωρίζει ότι η εξουσία ασκείται από το λαό, όπως θα έπρεπε να ορίζει. Το Σύνταγμα, για να ήταν πράγματι Δημοκρατικό, θα έπρεπε να ορίζει: «Οι Έλληνες πολίτες είναι ισότιμοι  ενώπιον του νόμων, τους οποίους  θεσπίζουν, εκτελούν και δικάζουν  οι ίδιοι, ως αυτόνομοι, αυτοτελείς και αυτόδικοι». Στην Αρχαία Αθηναϊκή Δημοκρατία τους φόρους τους επέβαλαν, τους εισέπρατταν και τους πλήρωναν οι ίδιοι και όλοι οι Πολίτες, που νομοθετούσαν, κυβερνούσαν και δίκαζαν, ενώ σήμερα, στο καπιταλιστικό σύστημα διακυβέρνησης,  τους φόρους τους επιβάλλουν και τους εισπράττουν οι λίγοι κρατούντες, τους οποίους, όμως, πληρώνουν οι πολλοί, δηλαδή τα υποζύγια. Στη Ρωμαιοκρατία, οι λίγοι που επέβαλαν τους φόρους ανέθεταν την είσπραξή τους στους  τελώνες, οι οποίοι έπαιρναν παραπάνω από τους φορολογούμενους, γι’ αυτό και οι τελώνες ήταν μισητοί στο λαό. Το ίδιο συμβαίνει σήμερα, που, αντί για τους τελώνες, ορίζονται ιδιωτικές εισπρακτικές εταιρίες, οι οποίες είναι σαν τους τελώνες μισητοί στους πολίτες.
Οι ολιγάρχες, ενώ  δεν πληρώνουν φόρους και είναι φοροφυγάδες και φοροκλέπτες, η νομοθετική και εκτελεστική εξουσία, όπως είναι συνταγματικά θεσπισμένη, μπορεί να τους καλύπτει, είτε με νόμους ειδικά γι’ αυτούς, είτε με πράξεις και παραλείψεις της διοίκησης, που δεν εφαρμόζει τους νόμους για τα πρόσωπα αυτά. Δεδομένου ότι στο αστικό, αντιπροσωπευτικό σύστημα διακυβέρνησης ισχύει το δόγμα ότι η μεν οικονομία αποφασίζει, η δε πολιτική εκτελεί, ενώ το αντίστροφο θα έπρεπε να ισχύει, σε μια πραγματικά Δημοκρατική Πολιτεία. Εξάλλου, για τις  χιλιάδες ofshore εταιρίες, πίσω από τις οποίες κρύπτονται συστημικοί φοροφυγάδες, φοροκλέπτες και διακινητές  μαύρου χρήματος,  δεν ισχύει  κανένας νόμος. Είναι υπεράνω των νόμων και αυτό οφείλεται στο διάτρητο Σύνταγμα, που ισχύει.  Επίσης, το ίδιο το Σύνταγμα στο άρθρο 86 του Συντάγματος καθιερώνει την ατιμωρησία  των πολιτικών, γι’ αυτό και μπορούν να διαπράττουν διάφορα εγκλήματα, καλυπτόμενοι πίσω από την ασπίδα του Συντάγματος, που οι ίδιοι το θέσπισαν και οι  ίδιοι το αναθεωρούν, σύμφωνα με τα συμφέροντά τους. Συνεπώς,  για  τους οικονομικά ισχυρούς και τους πολιτικούς, δεν ισχύει αυτό που ορίζει το ισχύον Σύνταγμα: «Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου»  και ότι «έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις». Στην πραγματικότητα δεν έχουμε δημοκρατικό πολίτευμα, αλλά  ουσιαστικά και τυπικά ολιγαρχικό, που αποφασίζουν οι λίγοι για τους πολλούς και σε βάρος τους.
Το ισχύον Σύνταγμα δεν  εξασφαλίζει την εδαφική ακεραιότητα και εθνική ανεξαρτησία της Χώρας, διότι στο (άρθρο 27παρ. 1 και 2 Σ.) η  Βουλή μπορεί με νόμο που ψηφίζεται με την απόλυτη πλειοψηφία των (151)  βουλευτών α) να μεταβάλλει τα όρια της Επικράτειας και β) Να γίνει δεκτή στην Ελληνική Επικράτεια ξένη στρατιωτική δύναμη, να διαμείνει σε αυτήν και να περάσει μέσα απ’ αυτήν. Επίσης, το ισχύον Σύνταγμα δεν εξασφαλίζει την εθνική μας κυριαρχία και πολιτική μας αυτονομία, διότι με βάση το (άρθρο 28 παρ. 3 Σ) η Βουλή μπορεί με (151) βουλευτές να ψηφίζει νόμο και να «προβαίνει ελεύθερα  σε περιορισμούς ως προς την άσκηση της εθνικής κυριαρχίας», υπό όρους, το περιεχόμενο των οποίων  επαφίεται στην κρίση μόνο  (151) βουλευτών και στην ουσία στην απόφαση του ενός και μόνου παντοδύναμου, στο πρωθυπουργοκεντρικό  σύστημα, πρωθυπουργού και αρχηγού του κυβερνώντος κόμματος, ο οποίος έχει το δικαίωμα να προβαίνει σε διαγραφές βουλευτών, αν τολμούν να παραβαίνουν  την κομματική γραμμή και  πειθαρχία, επιβάλλοντας έτσι τη δική του αυθαίρετη θέληση. Και διερωτάται κανείς:  Μπορεί  η εδαφική ακεραιότητα, η εθνική ανεξαρτησία, η άσκηση της εθνικής κυριαρχίας και πολιτικής αυτονομίας να επαφίεται σε ένα μόνο πρόσωπο, τον πρωθυπουργό ηγεμόνα, με (151) πειθαρχημένα κομματικά και κοινοβουλευτικά στρατιωτάκια;
Το τελευταίο άρθρο του Συντάγματος, ήτοι το 120, που αντικατέστησε το άρθρο 114 (-1-1-4) του Συντάγματος του 1952,  στην παράγραφο 4 ορίζει: Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία». Η εν λόγω διάταξη του Συντάγματος, που έγινε αντικείμενο διατύπωσης διαφόρων  απόψεων, καθιερώνει το δικαίωμα και καθήκον  της Αντίστασης του λαού εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία. Έτσι, με βάση τη θεμελιώδη αυτή διάταξη του Συντάγματος και με αφορμή την κατάργηση από τη σημερινή  τροϊκανή   κυβέρνηση  πολλών διατάξεών του, που προστατεύουν τα οικονομικά, συνταξιοδοτικά, ασφαλιστικά,  κοινωνικά  κ.λ.π. δικαιώματα, ο λαός έχει το αναφαίρετο δικαίωμα  να αντιστέκεται και αντιστεκόμενος, δικαιούται, όχι μόνο να αποκαθιστά  στην προτεραία  τους  κατάσταση  τα δικαιώματα που καταργήθηκαν ή παραβιάστηκαν βίαια,  με τις πράξεις της κυβερνητικής πλειοψηφίας, αλλά να ανατρέπει κάθε κυβέρνηση και να αλλάζει  το ίδιο το ισχύον Σύνταγμα, που δεν  τού  εξασφαλίζει  τα δικαιώματά  του, διότι ο Λαός είναι κυρίαρχος και κανένα Σύνταγμα, νόμος ή κυβέρνηση δεν μπορεί να του καταργεί ή να του περιορίζει την κυριαρχία του. Άλλωστε το ισχύον Σύνταγμα, ως κατασκεύασμα μιας μεταχουντικής συντηρητικής κυβέρνησης, που έγινε κάτω από βεβιασμένες και ανώμαλες συνθήκες αποκατάστασης της  δημοκρατίας, που είχε καταλυθεί από τη στρατιωτική Χούντα,  δεν προσιδιάζει στην ψυχοσύνθεση και ψυχολογία του Ελληνικού λαού,  ούτε  εγγυάται το Σύνταγμα αυτό τη  λαϊκή κυριαρχία.  Για το λόγο αυτό, το ισχύον Σύνταγμα δεν πρέπει να  αναθεωρηθεί με τη συνήθη διαδικασία της Βουλής, αλλά να συνταχθεί καινούργιο Σύνταγμα, μέσα από μια πανελλήνια συντακτική Εθνοσυνέλευση, που να καθιερώνει ως Πολίτευμα της Χώρας  την «Άμεση Περιφερειακή Δημοκρατία», για την οποία  γίνεται ειδικότερα λόγος  και διεξοδικότερη   ανάλυση στον παρόν  FORUM.

4 σχόλια :

  1. Apollonie δεν συμφωνώ με τα λεγόμενα σου περί δημιουργίας νέου συντάγματος. Κάποιος διανοούμενος έχει πει ότι τα συντάγματα είναι κουρελόχαρτα. Δεν έχει νόημα να καταργήσουμε το παλιό σύνταγμα και να καθιερώσουμε ένα καινούργιο. Πάλι θα επιστρέψουμε στις προηγούμενες αναλλοίωτες και αυταρχικές του ιδιότητες. Οι νόμοι πρέπει να έχουν σχετικό και ανακλητό χαρακτήρα και όχι να στέκονται ως θεϊκοί κανόνες πάνω από τα κεφάλια μας. Οι αρχαίοι άλλαζαν τους νόμους τους ανά πάσα στιγμή ανάλογα με τον συμφέρον της Πόλεως, γιατί πολύ απλά είχαν καταλάβει ότι ο άνθρωπος είναι ανώτερος από τον νόμο και είναι εκείνος που αποφασίζει πως να τον χρησιμοποιήσει είτε για καλό, είτε για κακό. Όταν ένας νόμος δεν ανταποκρινόταν προς το ανθρώπινο συμφέρον, από πολιτικής και ηθικής άποψης, καταργούνταν. Τα γαμημένα τα Συντάγματα πάντα λειτουργούσαν με ένα αυταρχικό τρόπο, δοσμένα είτε από τους ελέω θεού βασιλιάδες, είτε από τους "ειδικούς" των κοινοβουλευτικών ψευτο-δημοκρατιών, και φυσικά απολάμβαναν προνόμια θεϊκού σεβασμού. Επομένως ανακλητότητα και στους νόμους. Δεν χρειαζόμαστε συντάγματα. Χρειαζόμαστε πολίτες που αποφασίζουν, συμμετέχουν και έχουν γνώμη. Άλλωστε όταν κάποιος έχει πολιτική και ηθική παιδεία δεν χρειάζεται ΝΟΜΟΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  2. Απάντηση σε σχόλιο του κ. Bacounin,

    Κύριε Bacounin,

    Διαβάζοντας το σχόλιό σου, απαντώ. Δικαίωμά σου να διαφωνείς και να έχεις όποια γνώμη θέλεις, διότι προσωπικά είμαι της άποψης του: «Διαφωνώ με όσα λες, αλλά θα υπερασπίζομαι το δικαίωμά σου να το λες». Όμως, για να έχεις γνώμη, πρέπει να έχεις ολοκληρωμένη γνώση πάνω στο θέμα που θέλεις να σχολιάσεις ή να αντιλαμβάνεσαι το νόημα της κατάθεσης μιας άποψης διαφορετικής από τη δική σου. Σύνταγμα σημαίνει καταστατικός Χάρτης θεμελιωδών Αρχών διακυβέρνησης, που, όμως, να τις θεσπίζει ο ίδιος ο λαός μιας συντεταγμένης- όχι ασύντακτης- πολιτείας- κοινωνίας. Το να έχει Σύνταγμα ή νόμους μια Χώρα δεν είναι κακό. Αντίθετα, είναι καλό. Κακό είναι η Χώρα να έχει κακό Σύνταγμα και κακούς νόμους. Πότε ένα Σύνταγμα είναι κακό, κουρελόχαρτο, όπως το λες; Το Σύνταγμα είναι κακό, όταν το καθιερώνει μια κοινοβουλευτική ολιγαρχία, με επικάλυμμα δήθεν δημοκρατικό ή το επιβάλλει ένας δικτάτορας, με βάση το οποίο γίνονται οι νόμοι που μεταβάλλουν τους πολίτες σε υπηκόους και τους στερούν το δικαίωμα να είναι ουσιαστικά και τυπικά Ενεργοί Πολίτες. Ενώ ένα Σύνταγμα είναι Καλό, όταν θεσμίζεται από τους ίδιους τους Ενεργούς Πολίτες, οι οποίοι, να καθιερώνεται ρητά και θεσμικά, ότι είναι «αυτόνομοι», «αυτελείς» και «αυτόδικοι».
    Καθώς φαίνεται, κύριε Bacounin, δεν διάβασες ή δεν κατάλαβες καλά τι γράφει στο forum ο Apollonios. στην τελευταία παράγραφο της ΕΚΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ, την οποία σου ξαναγράφει: «Το ισχύον Σύνταγμα, ως κατασκεύασμα μιας μεταχουντικής συντηρητικής κυβέρνησης, που έγινε κάτω από βεβιασμένες και ανώμαλες συνθήκες αποκατάστασης της «δημοκρατίας», που είχε καταλυθεί από τη στρατιωτική Χούντα, δεν προσιδιάζει στην ψυχοσύνθεση και ψυχολογία του Ελληνικού λαού, ούτε εγγυάται το Σύνταγμα αυτό τη λαϊκή κυριαρχία. Για το λόγο αυτό, το ισχύον Σύνταγμα δεν πρέπει να αναθεωρηθεί με τη συνήθη διαδικασία της Βουλής, αλλά να συνταχθεί καινούργιο Σύνταγμα, μέσα από μια πανελλήνια συντακτική Εθνοσυνέλευση, που να καθιερώνει ως Πολίτευμα της Χώρας την «Άμεση Περιφερειακή Δημοκρατία», για την οποία γίνεται ειδικότερα λόγος και διεξοδικότερη ανάλυση από το FORUM».
    Μην συγχέεις, κ. Bacounin, τους νόμους ή τα συντάγματα της αστικής έμμεσης ή κομματικής «δημοκρατίας», - που είναι πράγματι, όπως τα χαρακτηρίζεις- με τους νόμους ή τα Συντάγματα της Άμεσης Δημοκρατίας, που εξ ορισμού καθορίζουν ότι η εξουσία πηγάζει από το Λαό, υπάρχει για το Λαό και ασκείται από το Λαό και τα οποία (Συντάγματα- νόμοι) μπορούν, σε μια Άμεση Δημοκρατία, να ανακαλούνται, να αλλάζουν, ανά πάσα στιγμή, πάλι απ’ τον ίδιο τον κυρίαρχο Λαό και για το Λαό. Όχι επιστροφή, κ. Bacounin, στον ξεπερασμένο απ’ τα πράγματα ρατσιστή Bacounin, ο οποίος, διαφωνώντας με τον Μαρξ, τον κατηγορούσε, στο «Κράτος και Αναρχία» υποτιμητικά, ως κακό και εκδικητικό Εβραίο. Ο Bacounin δεν είναι καλό παράδειγμα προς μίμηση. Άλλωστε το σημερινό πραγματικό Αναρχικό Κίνημα είναι μεν- και καλώς- ενάντια στους νόμους και τα συντάγματα του καπιταλιστικού συστήματος, αλλά ταυτόχρονα είναι υπέρ των νόμων της Άμεσης Δημοκρατίας, που σήμερα, βέβαια, δεν υπάρχει, ως πολίτευμα στα σημερινά κράτη-καθεστώτα, αλλά που, το πολιτικό και φιλοσοφικό forum, πρεσβεύει και αυτό προτείνει να καθιερωθεί, ως πολίτευμα απ’ τη βάση του λαού, με ανατροπή του ισχύοντος αστικού τύπου συντάγματος και πολιτεύματος. Πολιτεία, χωρίς νόμους από και για τους πολίτες, δεν μπορεί να θεωρείται Πολιτεία της κοινωνίας των Πολιτών, αλλά ζούγκλα άγριων θηρίων, που τα ισχυρότερα κατασπαράσσουν τα ανίσχυρα και μικρότερα. Στο Αμεσοδημοκρατικό Πολίτευμα όλοι οι Πολίτες είναι ισότιμοι απέναντι στους νόμους. Σε ευχαριστώ, κ. Bacounin, που μου έδωσες την ευκαιρία να σου εξηγήσω κάποια πράγματα, για τα οποία υπάρχει σύγχυση σε πολλούς, που το Forum προσπαθεί να ενημερώνει, όσο μπορεί, τους συμπολίτες μας.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν διαφωνώ με την άποψη ότι οι νόμοι πρέπει να απορρέουν απ'ευθείας από το λαό, το πρόβλημα είναι ότι το σύνταγμα αποτελεί Υπέρτατο νόμο. Οι αρχαίοι Έλληνες δεν είχαν σύνταγμα γιατί δεν υπήρχε υπέρτατος νόμος. Ο νόμος είχε πάντα σχετικό περιεχόμενο και γινόταν πάντοτε αντικείμενο συζήτησης στην αγορά. Τα συντάγματα με την σύγχρονη σημασία προέρχονται από την Γαλλική επανάσταση, είναι δημιουργήματα της ανερχόμενης αστικής τάξης και βασίζονται σε αυταρχικά πολιτικά μοντέλα, έχοντας έναν άκαμπτο χαρακτήρα που προφανώς στοχεύει στη διατήρηση προνομίων της άρχουσας τάξης. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι αποτελούν συνέχεια των μοναρχικών διαταγμάτων τύπου MAGNA CARTA του 13ου αιώνα, όπου οι βασιλιάδες όταν αισθάνονταν ότι απειλείται η κυριαρχία τους, έκαναν χάρη στου υπηκόους τους και επέκτειναν τα δικαιώματά τους. Πάνω σε αυτό το μοντέλο στηρίζεται και το σύγχρονο σύνταγμα, απλά τώρα τα δικαιώματα μας τα αποφασίζει μια ομάδα οικονομικών και πολιτικών συμφερόντων. Επομένως αρνούμαστε το σύνταγμα με την έννοια του υπέρτατου νόμου. Προτιμούμε απλούς, κατανοητούς και ευμετάβλητους νόμους που να εδραιώνουν την εξουσία του λαού και όχι μια γραφειοκρατική νομενκλατούρα συνταγματολόγων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  4. ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΤΟ Bacounin
    Κύριε Bacounin,
    Πάλι με αναγκάζεις να σου δώσω ορισμένες εξηγήσεις. Τα ίδια λέμε, αφού αναγνωρίζεις και εσύ ότι οι νόμοι πρέπει να απορρέουν απευθείας απ’ το λαό. Σε ενοχλεί, βέβαια, η λέξη Σύνταγμα. Και το Σύνταγμα νόμος είναι στο πολίτευμα της Άμεσης Δημοκρατίας, αλλά δεν είναι υπέρτατος. Υπέρτατη είναι η Αρχή της Λαϊκής Κυριαρχίας, ενώ στο σημερινό πολίτευμα της Έμμεσης «δημοκρατίας» το Σύνταγμα είναι ο «υπέρτατος» νόμος. Αν οι θεμελιώδεις Αρχές που ψηφίζονται από τις Λαϊκές Συνελεύσεις δεν είναι γραμμένες σ’ ένα κείμενο – Σύνταγμα ή νόμο ή ψήφισμα - πως θα ξέρουν όλοι οι πολίτες τι ψηφίστηκε στην Α ή Β ή Γ κ.λ.π. Λαϊκή Συνέλευση; Τα γραπτά μένουν (=scripta manent), ενώ τα λόγια γίνονται «έπεα πτερόεντα». ή όπως μας λέει η φράση: «Verba volant, scripta manent» (= τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν).. Εξάλλου και οι αρχαίοι Έλληνες έγραφαν τους νόμους, τα ψηφίσματα κ.λ.π σε μαρμάρινες πλάκες. Επομένως, στο πολίτευμα της Άμεσης Δημοκρατίας Σύνταγμα νοείται και είναι σώμα γραμμένων νόμων, αποφάσεων, ψηφισμάτων των λαϊκών συνελεύσεων, που θα πρέπει να γνωρίζουν και να τηρούνται από όλους τους πολίτες, με τις όποιες αλλαγές γίνονται κάθε φορά με νεότερους νόμους, αποφάσεις ή ψηφίσματα. Οι Ρωμαίοι το σώμα των νόμων το ονόμαζαν corpus juris civilis.(=Σώμα πολιτικού δικαίου), που ήταν τρόπον τινα το Σύνταγμα τους..
    Γιατί λέμε ότι χρειάζεται να αλλάξει το ισχύον Σύνταγμα; Διότι, όπως έχει καθιερωθεί με το Δημοψήφισμα του 1974, καλώς ή κακώς, για μένα κακώς- καθιερώνει ότι θεμελιώδης αρχή είναι αυτή που καθορίζει τη μορφή του πολιτεύματος, που είναι η αστικού τύπου «προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία». Αυτό το πολίτευμα δεν αλλάζει, διότι το ίδιο το Σύνταγμα είναι πολύ αυστηρό και καθιερώνει τη διάταξη του άρθρου 120, που το προστατεύει, ορίζοντας στο άρθρο 120 παρ.2 ότι: «Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην πατρίδα και τη δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων». Επίσης στην παρ. 4 του ίδιου άρθρου ορίζεται: «Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία».
    Όμως, πως μπορούμε πρακτικά να μεταβούμε σε ένα διαφορετικό από το σημερινό πολίτευμα, δηλαδή στην Άμεση Δημοκρατία, αν δεν αλλάξει το Σύνταγμα, που ισχύει; Άρα, στο στάδιο μετάβασης από την Έμμεση «δημοκρατία» στην Άμεση Δημοκρατία, θα πρέπει ο λαός να πάρει – αν πάρει- την πρωτοβουλία και έμπρακτα να εκδηλώσει τη θέλησή του να αλλάξει το ισχύον Σύνταγμα και συνάμα το πολίτευμα που καθιερώνεται από αυτό το Σύνταγμα. Το forum προτείνει έναν τρόπο αλλαγής του Συντάγματος –πολιτεύματος, που είναι ο εξής: Με αφορμή, λοιπόν, το άρθρο 120 παρ. 4 του Συντάγματος, που καθιερώνει την Αντίσταση, μπορεί ο λαός να ξεσηκωθεί πολιτικά και με το πρόσχημα, ότι αντιστεκόμενος θα το προστατεύσει από τις παραβιάσεις, που γίνονται εξαιτίας των μνημονίων της τρόϊκας, τελικά να το ανατρέψει, όχι βίαια, - διότι βίαια απαγορεύεται- αλλά ειρηνικά και μέσα από μία Πανελλήνια Συντακτική Λαϊκή Εθνοσυνέλευση, να καθιερώσει το πολίτευμα της Άμεσης Δημοκρατίας, ψηφίζοντας ένα γραπτά συνταγμένο κείμενο, (κοινώς Σύνταγμα) που θα το ψηφίσει ο λαός σε Δημόσια Συνάθροισή του, έστω στην πλατεία Συντάγματος.. Έτσι, άλλωστε ψηφίστηκε την 1η Ιανουαρίου 1822 και το πρώτο Αμεσοδημοκρατικό Σύνταγμα της Ελλάδας, το «Προσωρινόν Πολίτευμα της Ελλάδος», από τη Λαϊκή Συνέλευση της Επιδαύρου, που γράφτηκε και η Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας της Ελλάδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή